söndag 20 januari 2013

Smarrig kladdkaka/muffins

Jag ÄLSKAR kakor och bakverk i alla former och färger.
När jag först skulle börja baka med glutenfritt mjöl och utan mjölk och allt så blev jag lite less. Tyckte att allt smakade mjöligt och tillgjort och allt blev torrt och smuligt.
Nu börjar jag få kläm på det och tycker mig lyckas bättre och bättre i köket.
När jag blev tipsad om detta recept så var lyckan gjord!!!
Detta är i särklass den godaste kladdkaka jag ätit och det bästa av allt är att den är UTAN ALLT, alla kan äta den :-)

Följ länken för att komma till receptet på kakan!

Kladdkaka utan allt

Tips:
Jag serverar denna kaka med uppvispad kokosgrädde med vaniljsocker, mmm mumma!

Idag provade jag att göra muffins utav detta recept. Det blev jätte gott. Jag dubblade receptet och gjorde som det stod. Tog STORA muffinsformar (typ amerikanska) och när det kom till vatten biten så tig jag 1,5-2msk likheter vatten per muffin. In i ugnen i 20-25min. Det blev 14st och dom är snart redan slut :-)
Servera gärna även dessa med kokosgrädden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar