tisdag 15 januari 2013

Omelett på bara 3minuter

Omelett på 3min!

Har man inte riktigt tid att ställa sig och laga mat så är den här omeletten optimal.
Det tar bokstavligen 3 minuter, lagas i micron och är lika uppskattad utav mig som av barnen.

Du behöver
2ÄGG
2msk VATTEN alt grädde för den som tål
SALT och PEPPAR

Och det är tro det eller ej allt som behövs!

Gör såhär:
Knäck äggen i en djuptallrik eller en liten ugnssäker form, vispa upp med ex en gaffel. Blanda i vatten och salt och peppar efter smak.
Ställ in i micron på full effekt i 1 min, rör om och åter in i micron på full effekt 1-2min.
KLART!
servera gärna med sallad och/eller bröd.

När jag inte har så bråttom så kan man ha i nästintill vad som helst i denna omeletten. Jag brukar fräsa upp lite lök och svamp som jag har i, eller den kokta potatisen som blev över från igår med lite korv och broccoli kanske.
Om du ska ha i något i din omelett så gör precis som ovan men vänta med att hälla i dina övrigt valda ingredienser tills omeletten skall in i micron andra gången.
Alltså...
Vispa upp ägget med vatten och salt/peppar. In i micron 1 min. Rör om, häll i dina valda ingredienser och in i micron 1-2 minuter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar