måndag 21 januari 2013

reaktion, på vad?

Bloggen ska bjuda på nyttig information och tips, men jag har även tänkta att göra lite inlägg om våra dagar.
En helt vanlig tråkig dag där jag skriver om vad vi tar på oss för kläder och hur lång tid jag satt fast i bilkön på vag till/från jobbet har jag tänkt att bespara er från ;-)
Men dom dagarna som det händer saker som kan vara av värde för bloggen kommer jag att dela med mig av.

Idag är en sån dag...

Imorse när jag skulle väcka min sovande lilla skönhet så var det inte alls som vanligt.
Kommer in i hennes sovrum, tippandes på tå för att väcka henne lite försiktigt inför dagen ävenentyr på dagis. Men när jag nästan är framme vid sängkanten och ser hur hon ser ut så byttes mitt tå tippande ut mot sjumila kliv! I sängen ligger min lilla prinsessa hel igen svullen i hela ansiktet?!?
Jag har inte en aning om vad som utlöst denna reaktion. Gårdagen spenderade vi enbart hemma och hon har med all säkerhet inte fått i sig något galet.
När hon la sig igår kväll så var det inget alls. Sedan sov hon lite oroligt första halvan av natten för att från ca kl 2 inatt sovit lugnt.
Så nu blir det till att leka dektektiv för att försöka ta reda på vad som utlöst denna reaktion?!?

Som tur var (eller tur i oturen) så satte sig svullnaden denna gången enbart i ansiktet, normalt sätt så sätter sig hennes svullnader runt ögonen, läpparna och tungan. Tänk om hon legat där inne helt själv mitt inatten och tungan svullnat upp!?! HUA!!!

En såhär oprovocerad reaktion natte tid har jag inte tidigare varit med om så till dess att jag antingen hittar "boven i dramat" eller läkarna garanterar mig att det är ofarligt så blir det till att sitta vak i shift nu!!!!

Efter mycket mediciner så har jag nu nästan fått ner svullnaden, men den ersätts mer och mer av utslag och total kraschad mage nu. Pest eller kolera, jag tar pest!

//Sandra

Bilden visar hur hon såg ut imorsen. Det kan vara svårt att bedöma hur någon annans barn ser ut normalt men här kan ju till och med en blind se att hon är JÄTTE SVULLEN!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar