måndag 4 februari 2013

Risbräck / cornflakes choklad

Min lilla sa att hon var sugen på något gott och jag hade varken lust eller ork till att ställa mig och baka idag så jag gjorde ett test på en variant av risbräck. Det var jätte enkelt, tog bara ett par minuter och blev super gott.

Du behöver:
50g KOKOSFETT
4-6msk SIRAP (se upp med innehållet)
2msk KAKAO
3dl PUFFAT RIS eller CORNFLAKES (se upp med innehållet)

Gör såhär:
Ställ upp några små typ muffins formar på en bricka (blir ca 20st, beroende på storlek)
Smält kokosfettet tillsammans med sirap och kakao. Blanda runt så tills allt löst sig. Blanda i riset eller cornflakes (kan behövas nån extra dl om du använder cornflakes).
Klicka i muffins formarna, ställ i kylen och låt stelna.

Klart!

Tips:
När jag använder puffat ris så rostar jag den lite i en torr het panna först, då blir dom lite krispigare :)

Jag tyckte dessa blev jätte bra och kommer att använda både som nåt litet gott och göra till kalas etc.
De till vänster på bilden är med cornflakes och de till höger med puffat ris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar