tisdag 5 mars 2013

Små kokoskakor utan allt

Vi gillar kokos och småkakor. Idag provade vi att slänga ihop en variant av småkakor med kokos, dom blev jätte goda och krispiga.

Jag gjorde en liten "prov sats" och det blev ca 15st. Ska man ändå baka så kan man nog dubbla på receptet så det blir lite fler.

Du behöver:
50g RUMSVARMT MJÖLKFRITT SMÖR
1/2dl SOCKER
1tsk VANILJSOCKER
1dl MJÖL (jag tog Jytte)
1dl KOKOS
1msk SIRAP
1msk VATTEN

Gör såhär:
Sätt ugnen på 175grader.
Vispa smör, socker och vanilj kraftigt.
Tillsätt övriga ingredienser och vispa kraftigt igen.
Rulla små bollar och platta till dem. Lägg på bakplåtspapper klädd plåt.
Grädda mitt i ugnen ca 10-15min.

Klart!

Tips:
Sänk värmen till ca 150grader på ugnen och ha inne kakorna lite längre ca 30min så har man små söta kokos skorpor



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar